Właśnie wystartowała dziewiętnasta edycja konkursu ART OF PACKAGING. Jak co roku jego celem jest wyłonienie najlepszego opakowania w Polsce. Polska Izba Opakowań jest partnerem Konkursu.
Zgłoszenia nadsyłać można do dnia 2 czerwca 2025 roku, jednak już teraz warto dokonać formalności i wyczekiwać zwycięstwa!
Ideą ART of PACKAGING jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. W konkursie, który jest bezpłatny dla wszystkich uczestników, może wziąć udział właściciel, producent, projektant opakowania lub użytkownik końcowy. Wystarczy wypełnić i podpisać ankietę zgłoszeniową, przygotować trzy zdjęcia/grafiki i wszystko przesłać na adres biura konkursu. Materiał graficzny można przesłać również drogą mailową załączając dodatkowo ankietę w wersji edytowalnej.
Zwycięzcy edycji ART OF PACKAGING 2025 zostaną ogłoszeni podczas Gali Finałowej, która odbędzie się na początku września w Poznaniu.
Oceniają najlepsi
Jurorami w konkursie są osobistości ze świata nauki, kultury i sztuki, przedstawiciele firm, którzy są partnerami konkursu, a także ich biznesowi – zarówno krajowi, jak i zagraniczni – partnerzy oraz klienci, Rektorzy i Profesorowie polskich uczelni wyższych, kształcących na kierunkach związanych z projektowaniem opakowań i wzornictwem przemysłowym. Każdego roku wszystkie prace oceniane są przez kilkunastu Jurorów, którzy są wybitnymi specjalistami w zakresie designu, grafiki, materiałoznawstwa, inżynierii, technologii produkcji i marketingu.
Idea konkursu
Do konkursu mogą zostać zgłoszone projekty opakowań stworzone zarówno przez profesjonalistów jak i debiutantów. Celem ART OF PACKAGING Debiuty jest promowanie i nagradzanie pomysłów młodych artystów w segmencie projektowania opakowań, a także odkrycie i pokazanie branży opakowaniowej nowych talentów oraz wyjątkowych w formie i wartości użytkowej opakowań. Z kolei intencją ART OF PACKAGING Professional jest promowanie i nagradzanie pomysłów w segmencie projektowania i produkcji opakowań powstałych na rodzimym rynku. Jurorzy poszukują wyjątkowych form, wartości użytkowych i sztuki w opakowaniach. Nagrodzone są twórcze, designerskie, innowacyjne, marketingowe, technologiczne i przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania, zaspokajające preferencje coraz bardziej wymagających konsumentów.
Szczegóły dotyczące ART OF PACKAGING można znaleźć na stronie internetowej konkursu TUTAJ.
W tym roku partnerami konkursu ART OF PACKAGING są:
Patronat Honorowy: Wojewoda Wielkopolski, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Prezydent Miasta Poznania, Powiat Poznański
Partnerzy Główni: Heidelberg, Koenig & Bauer, TFP
Partnerzy Srebrni: Epson, Gatner Packaging, Merck, Stamp Systems Europe, Werner Kenkel, Metsä Board, UPM Raflatac Oltom, Dupont
Partner Golden Pixel: Stahl
Partnerzy: Polska Izba Opakowań, Ice Team
Partner Medialny: TVP3 Poznań
Mecenat Kulturalny: Rosenthal
Opublikowano: 19 marca 2025