W tym roku już po raz XVIII odbędzie się konkurs na najlepsze opakowania Art of Packaging. Po raz kolejny Polska Izba Opakowań ma zaszczyt i przyjemność patronować temu niezwykłemu wydarzeniu.
Ideą Konkursu na najlepsze opakowanie roku – ART OF PACKAGING niezmiennie jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Szukamy i wyławiamy perły zarówno wśród młodych artystów, projektantów, studentów i absolwentów uczelni – w ramach ART OF PACKAGING DEBIUTY, jak i profesjonalnych znawców sektora przemysłu opakowaniowego, projektantów, producentów, właścicieli marek – w ramach ART OF PACKAGING PROFESSIONAL.
Promujemy twórców, którzy raz w roku mają okazję spotkać się w Poznaniu na uroczystej Gali Finałowej, podczas której przyznajemy wyróżnienia i nagrody, w obecności osobistości ze świata biznesu, przemysłu, nauki i kultury. Ale najważniejsze są OPAKOWANIA – swoiste dzieła sztuki o niebagatelnym i nieocenionym na rynku znaczeniu. To one stanowią clou całego wydarzenia.
Zgłoszenie do Konkursu jest bezpłatne, nie wiążą się z nim żadne wymagania! To wydarzenie z pogranicza przemysłu i sztuki. Opakowania zaś łączą projektantów, producentów i właścicieli we wspólnym działaniu – promocji i sprzedaży!
Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Wojewody Wielkopolskiego Agaty Sobczyk, Starosty Poznańskiego Jana Grabowskiego i Prezydenta Miasta Poznań Jacka Jaśkowiaka. Konkurs objety jest patronatem Polskiej Izby Opakowań (PIO). Organizatorem ART OF PACKAGING jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca m.in. miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.
Termin zgłoszeń upływa 28 czerwca 2024 roku dla Profesjonalistów oraz dla Debiutantów. Ankieta zgłoszeniowa oraz regulamin Konkursu znajdują się na stronie http://artofpackaging.pl/ oraz https://artofpackaging.com/dopobrania.
Kategorie ART OF PACKAGING Professional:
- Opakowanie Premium (opakowanie kartonowe dla dóbr luksusowych);
- Opakowanie Urody (opakowanie dla kosmetyków);
- Opakowanie Smaku (opakowanie dla żywności);
- Opakowanie Pragnienia (opakowanie dla napoju);
- Opakowanie Flekso (opakowanie w technologii flekso z metalu, tektury falistej oraz etykieta);
- Opakowanie Freestyle (dowolne opakowanie, które nie mieści się tematem w innych kategoriach);
- Etykieta na materiale UPM Raflatac
(Wyróżnienie w tej kategorii może być przyznane również wśród opakowań posiadających etykietę, a zgłoszonych do innych kategorii); - Opakowanie i etykieta Cyfrowa (opakowanie lub etykieta wydrukowane cyfrowo);
- Opakowanie POS (opakowanie ekspozycyjne bądź display promujące produkty w miejscu sprzedaży);
Kategorie ART OF PACKAGING Debiuty:
- Opakowanie de Luxe (opakowanie premium);
- Opakowanie Urody (opakowanie kosmetyczne);
- Opakowanie Etykieta (projekt etykiety samoprzylepnej);
- Opakowanie Tekturowa Kreacja (opakowanie z tektury falistej dla barnży e-commerce) – patrz Brief z opisem;
- Opakowanie Smakowite (opakowanie dla żywności);
- Opakowanie POS (Stand lub Display POS do prezentowania produktów w miejscu sprzedaży);
- Opakowanie Freestyle (dowolne opakowanie, które nie mieści się tematem w innych kategoriach).