XVIII edycja konkursu ART OF PACKAGING – Perły wśród Opakowań!

W tym roku już po raz XVIII odbędzie się konkurs na najlepsze opakowania Art of Packaging. Po raz kolejny Polska Izba Opakowań ma zaszczyt i przyjemność patronować temu niezwykłemu wydarzeniu.

Ideą Konkursu na najlepsze opakowanie roku – ART OF PACKAGING niezmiennie jest promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz rynkach zagranicznych. Szukamy i wyławiamy perły zarówno wśród młodych artystów, projektantów, studentów i absolwentów uczelni – w ramach ART OF PACKAGING DEBIUTY, jak i profesjonalnych znawców sektora przemysłu opakowaniowego, projektantów, producentów, właścicieli marek – w ramach ART OF PACKAGING PROFESSIONAL.

Promujemy twórców, którzy raz w roku mają okazję spotkać się w Poznaniu na uroczystej Gali Finałowej, podczas której przyznajemy wyróżnienia i nagrody, w obecności osobistości ze świata biznesu, przemysłu, nauki i kultury. Ale najważniejsze są OPAKOWANIA – swoiste dzieła sztuki o niebagatelnym i nieocenionym na rynku znaczeniu. To one stanowią clou całego wydarzenia.

Zgłoszenie do Konkursu jest bezpłatne, nie wiążą się z nim żadne wymagania! To wydarzenie z pogranicza przemysłu i sztuki. Opakowania zaś łączą projektantów, producentów i właścicieli we wspólnym działaniu – promocji i sprzedaży! 

Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem Wojewody Wielkopolskiego Agaty Sobczyk, Starosty Poznańskiego Jana Grabowskiego i Prezydenta Miasta Poznań Jacka Jaśkowiaka. Konkurs objety jest patronatem Polskiej Izby Opakowań (PIO). Organizatorem ART OF PACKAGING jest EUROPEAN MEDIA GROUP Sp. z o.o., wydawca m.in. miesięcznika branżowego PACKAGING POLSKA.

Termin zgłoszeń upływa 28 czerwca 2024 roku dla Profesjonalistów oraz dla Debiutantów. Ankieta zgłoszeniowa oraz regulamin Konkursu znajdują się na stronie http://artofpackaging.pl/ oraz https://artofpackaging.com/dopobrania.

Kategorie ART OF PACKAGING Professional:

  • Opakowanie Premium (opakowanie kartonowe dla dóbr luksusowych);
  • Opakowanie Urody (opakowanie dla kosmetyków);
  • Opakowanie Smaku (opakowanie dla żywności);
  • Opakowanie Pragnienia (opakowanie dla napoju);
  • Opakowanie Flekso (opakowanie w technologii flekso z metalu, tektury falistej oraz etykieta);
  • Opakowanie Freestyle (dowolne opakowanie, które nie mieści się tematem w innych kategoriach);
  • Etykieta na materiale UPM Raflatac
    (Wyróżnienie w tej kategorii może być przyznane również wśród opakowań posiadających etykietę, a zgłoszonych do innych kategorii);
  • Opakowanie i etykieta Cyfrowa (opakowanie lub etykieta wydrukowane cyfrowo);
  • Opakowanie POS (opakowanie ekspozycyjne bądź display promujące produkty w miejscu sprzedaży);

Kategorie ART OF PACKAGING Debiuty:

  • Opakowanie de Luxe (opakowanie premium);
  • Opakowanie Urody (opakowanie kosmetyczne);
  • Opakowanie Etykieta (projekt etykiety samoprzylepnej);
  • Opakowanie Tekturowa Kreacja (opakowanie z tektury falistej dla barnży e-commerce) – patrz Brief z opisem;
  • Opakowanie Smakowite (opakowanie dla żywności);
  • Opakowanie POS (Stand lub Display POS do prezentowania produktów w miejscu sprzedaży);
  • Opakowanie Freestyle (dowolne opakowanie, które nie mieści się tematem w innych kategoriach).