Podsumowanie roku 2023 z Polską Izbą Opakowań

Szanowni Państwo
Drodzy członkowie Polskiej Izby Opakowań

W minionym roku nasza organizacja działała niezwykle aktywnie. Rok 2023 to liczne wydarzenia, spotkania i ciekawe projekty. To także nowi ludzie i firmy.

Codzienne obowiązki, praca oraz spotkania nie zawsze pozwalają znaleźć czas na bieżące śledzenie życia Polskiej Izby Opakowań, dlatego też przesyłamy krótkie podsumowanie 2023 roku. Mamy nadzieję, że zawarte informacje zachęcą do szerszego korzystania z oferty Izby i zaangażowania firmy w podobne aktywności w roku 2024.

Poniżej prezentujemy najważniejsze momenty, wydarzenia i działania Izby w minionym roku

Wybory
Początek 2023 roku był szczególnie ważny dla naszej organizacji. W marcu odbyły się bowiem wybory do władz PIO. W drodze głosowania Walne zgromadzenie Członków zdecydowało o wyborze na kolejne 4 lata: 16 nowych członków Rady, 5 członków Komisji Rewizyjnej oraz prezesa PIO. Nowym prezesem Izby został Krzysztof Niczyporuk, pełniący uprzednio funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Członkowie
W 2023 roku do Izby dołączyło 13 nowych firm: Arena Tax, AVG Service, BEDEKO, DNV, Drukarnia Majorczyk, EwelPlast, Heykapak, KIILTO, MAROPAK, Pracownicy na czas, SIGMA, Świat Poligrafii Professional i Targi Kielce. Nowi członkowie aktywnie włączyli się w działania Izby.

Targi
Izba wystawiała się na najważniejszych imprezach branży opakowań m.in. Warsaw Pack, Packaging Innovations i TAROPAK oraz wydarzeniach sektorów pakujących. Łącznie wzięliśmy udział w 11 wydarzeniach targowych. Wystawiając się na stoisku Izby, członkowie PIO mogli skorzystać z preferencyjnych warunków udziału w targach oszczędzając nawet do 70% kosztów stoiska. Z tej oferty firmy skorzystały aż 23 razy.

Konferencje i webinaria
Izba była organizatorem licznych wydarzeń edukacyjnych, w tym  8 konferencji branżowych, 6 webinariów oraz V Kongresu Przemysłu Opakowań, w których łącznie wzięło udział ponad 1000 uczestników. Prelegentami naszych wydarzeń byli przedstawiciele nauki oraz firm członkowskich. Dzięki wystąpieniom mogli przekazać uczestnikom cenną wiedzę, jak również zaprezentować swoją ofertę.

Marketing
Izba szeroko działa w mediach. Prowadzi portal www.pakowanie.info, na którym członkowie mają możliwość zamieszczania swoich artykułów, a każda firma ma swoją dedykowaną zakładkę z danymi, ofertą oraz powiązanymi materiałami. Izba wydaje również newsletter rozsyłany do bazy ponad 2000 odbiorców. W 2023 roku ukazało się 25 numerów. Zamieszczenie artykułu w newsletterze jest dla członków bezpłatne.
Działamy również aktywnie w mediach społecznościowych prowadząc profile na Facebook, LinkedIn oraz Instagramie. Na co dzień dzielimy się najważniejszymi informacjami, wydarzeniami branżowymi i nowościami z rynku. Z przyjemnością publikujemy również posty naszych firm członkowskich

Oferty handlowe
Do Izby wpływają liczne zapytania od firm poszukujących producentów opakowań, materiałów oraz usług. Zgłoszenia są rozsyłane bezpośrednio do członków, co pozwala na pozyskanie nowych potencjalnych klientów. W 2023 roku przekazaliśmy aż 114 takich ofert handlowych. Rok 2023 to również liczne kontakty i wspólne projekty pomiędzy firmami członkowskimi

Kontakty międzynarodowe
Izba brała udział w 3 międzynarodowych spotkaniach w ramach obrad  World Packaging Organization oraz Stowarzyszenia Europejskich Organizacji Opakowaniowych (EPIC). Kontakt z przedstawicielami stowarzyszeń branżowych daje możliwość bliższej współpracy, informacji o rynkach innych krajów z pierwszej ręki oraz wsparcie przy działaniach eksportowych naszych firm członkowskich.

Projekty
We wrześniu 2023 roku Izba rozpoczęła realizację projektu z zakresu Branżowych Centrów Umiejętności (BCU) dotyczącą kształcenia kadr dla produkcji i zdobienia opakowań szklanych. Jesienią, razem z Politechniką Warszawską, złożyliśmy również wniosek o kolejny projekt, tym razem z zakresu B+R, a następne potencjalne tematy są w opracowaniu.

Klaster Modern Packaging
W związku z dużym zainteresowaniem i licznymi zapytaniami członków, pod koniec 2023 roku Izba powołała Klaster Modern Packaging. Zadaniem klastra jest realizacja wspólnych projektów (B+R, innowacyjne itp.) oraz wsparcie przy projektach prowadzonych indywidualnie przez członków PIO. Firmy zrzeszone w Izbie mają również preferencyjne warunki przynależności do klastra.

Już wiemy, ze rok 2024 będzie równie intensywny. Zachęcamy zatem do włączenia się w działania Izby, wykorzystywania wydarzeń organizowanych przez PIO do prezentacji swoich firm i ich oferty oraz integracji z członkami Izby. Zapraszamy także do śledzenia naszych mediów społecznościowych, aby być na bieżąco z najważniejszymi informacjami z życia branży, Izby oraz firm członkowskich.

Z pełną relacją wydarzeń minionego roku będzie można zapoznać się w sprawozdaniu prezesa przygotowanym na Walne Zgromadzenie Członków pod koniec marca, na które już teraz serdecznie zapraszamy.